Zpětné odkazy
Když jste stránky vytvořili a rozmístili klíčová slova. Nastává pravděpodobně nejdůležitější část optimalizace - budování zpětných odkazů. Na odkazech lpí vyhledávače nejvíce.
Jedním z nejsilnějších parametrů pro řazení výsledků ve vyhledávači je počet a kvalita zpětných odkazů (to jsou odkazy z jiných stránek na váš web). Je to vcelku logické. Můžete mít skvěle optimalizovaný web, ale o jeho kvalitě rozhodují návštěvníci. Pokud na web vede řada odkazů z kvalitních webů, znamená to, že je kvalitní.
Podle kvality a množství zpětných odkazů, tedy podle „popularity", oblíbenosti webu se rovněž vypočítává PageRank, S-Rank a JyxoRank.
U zpětného odkazu je důležité:
- Kolik na stránku vede zpětných odkazů (ve vyhledávači zkuste vyhledávat "link:http://www.tvorba-webu.cz"). Čím více a kvalitních odkazů, tím lépe.
- Kolik je na stránce celkem odkazů (čím méně odkazů, tím větší hodnotu má zpětný odkaz). Stránka má určitou hodnotu a odkazy jsou díry, kterými rovnoměrně odtéká.
- Nakolik je stránka tématicky podobná (pro web o webdesignu jsou zajímavé odkazy ze stránek o programování, odkazy ze zahradnictví již tak zajímavé nejsou).
- PageRank (a vůbec ranky vůbec) vybrané stránky (čím vyšší, tím lepší)
- Zajímavá je také návštěvnost webu a možnost, že na odkaz budou klikat i návštěvníci
Jak získat zpětné odkazy
Kvalitní web se atraktivním obsahem získá odkazy snadno. Proto se od začátku snažte budovat web tak, aby byl jedinečný a obsahově přínosný. Web, který nabízí stejnou službu jako desítky webů před ním, zpětné odkazy snadno nezíská.
Registrace do katalogů
Web rozhodně registrujte do katalogů typu (Seznam, Centrum), získáte tak zpětný odkaz zdarma. Můžete se registrovat do českých i slovenských katalogů.
Službu registrace do internetových katalogů nabízí EVici webdesign v rozšířené nabídce služeb. Získáte až 350 zpětných odkazů na vaši stránku. Pro bližší informace neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení.
Publikovat
Můžete publikovat články, ve kterých se objeví vaše adresa. Můžet komentovat na blozích a jiných stránkách.
Výměna odkazů
Jiná a velmi oblíbená možnost je výměna odkazů, tedy dohoda mezi dvěma weby o vzájemné výměně odkazů. Pro takové odkazy obvykle existuje zvláštní stránka. V řešení Egate se tato stránka nalézá ve spodní části v patičce webu (odkaz Naši partneři). Jsou zde uvedeny odkazy na www prezentace klientů společnosti EVici webdesign. Zde nemůžete přidávat odkazy, které jste si s partnery vyměnili. Ty se vkládají do modulu Mohlo by Vás zajímat.
Nákup zpětných odkazů
Zpětné odkazy je možné koupit. A v současné době je to velmi často využívaná možnost SEO. Více o zpětných odkazech, nabídce, cenách na Webtrh.cz.
Tvar zpětného odkazu
Tvar zpětného odkazu je nesmírně důležitý. Snažte se, aby se v textu odkazu objevila pro vás důležitá klíčová slova, k odkazu můžete připojit i atribut title.