Analýza klíčových slov

Než začnete optimalizovat web, přemýšlejte, jaká slova (klíčová slova - key word - KW) vystihují obsah vašeho webu. Zkrátka musíte zjistit, co hledají návštěvníci, kteří vás zajímají. Udělejte si seznam KW. Začněte jedním slovem, hledejte synonyma, hledejte sousloví.

SEO příklad

Například web webdesign studia. Co hledá zákazník, který chce vytvořit webové stránky?

 

  • webdesign
  • tvorba www
  • tvorba www stránek
  • tvorba webu
  • Tvorba webových stránek

V ideálním případě se vaše stránky zobrazí ve všech vyhledávačích na tyto fráze na první pozici (docílit toho je ale velmi nereálné).

 

Co a jak často návštěvníci hledají můžete zjistit například pomocí Našeptávače, který nabízí možnost ve vyhledávacím poli na www.seznam.cz. Pokud vám našeptávač nezobrazuje počet hledání, nainstalujte si Lištičku (v jejím vyhledávacím poli uvidíte hledané KW). Našeptávač uvádí kolikrát se v průměru denně zadané slovo hledá. Našeptávač ukazuje (dne 6/8/06), že návštěvníci hledali:

 

  • webdesign 71x
  • tvorba www 15x
  • tvorba www stránek 68x
  • tvorba webu 16x
  • Tvorba webových stránek 28

Z čehož jasně plyne, které fráze jsou neatraktivnější. Nicméně je dobré si též zjistit, jak jsou tato slova konkurenční, zda budete mít šanci se prosadit na první pozice. V takovém případě může být výhodnější zvolit méně hledanou frázi než se zbytečně a bezvýsledně namáhat s frází atraktivní. Nebo najít nějaké málo hledané slovo, které konkurence opomněla a optimalizovat na něj.

 

Co se hledá v Google.com naleznete na https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.

 

Abyste zjistili konkurenci, můžete se například podívat kolik stránek vyhledávač našel na dané KW a pak si prohlídnout stránky na prvních pozicích, nakolik jsou dobře optimalizované a dobře udělané (pro orinentaci může také posloužit jejich PageRank a S-rank).